Recenzie:

Mincinoșii de E. Lockhart

mincinosii_1_fullsize
Puteti gasi cartea aici.


      Titlu:Mincinoșii

      Autor:E. Lockhart

      Nr. Pagini:264

      Editura: Trei

Nu voi uita această carte niciodată, deoarece m-a șocat. Nu mă gândeam că poate avea așa un final, este atât de frumoasă.

      Cartea o are protagonistă pe Candence Sinclair Esteman o fată care își petrece vacanțele de vară pe insula bunicului, insula Beechwood, înconjurată de verișori și mătuși. 

     "Mincinoșii"provine de la porecla dată de către familie celor patru adolescenți Cady, Johnny, Mirren și Gat.
 Gat nu este unul dintre verișori, acesta este nepotul lui Ed, iubitul mătușii Carrie.
 Cady se îndrăgostește de Gat și își petrece vacanțele alături de acesta pe insulă, mereu spunându-și: "Gat, Gat al meu".
 Cei patru își petrec zile pe plajă, înotând, plimbându-se cu caiacele și seara privind stelele.
Imagini pentru mincinosii carte

 Povestesc cum cei de pe insulă se ceartă pentru avere, dorindu-și ca aceasta să dispară.
 Mincinoșii se întâlnesc în fiecare vară, până în vara numărul cincisprezece, o vară în care Candy pățește un accident misterios.
 Trezindu-se la spital aceasta nu-și amintește ce s-a întâmplat în vara aceea, din cauza amnezie.
 L-a recomandarea doctorilor mama lui Cady(Penny) o lasă să-și amintească singură vara numărul cincisprezece.
 Un an mai târziu Candy încearcă s-o convingă pe mama ei că poate face față, chiar dacă are migrene foarte puternice, aceasta n-o lasă dar în schimb se duce în excursie cu tatăl ei.
 Le trimite Mincinoșilor scrisori chiar dacă știe că nu vor răspunde din cauza semnalului prost de pe insulă.
 Își vopsește părul, și donează toate lucrurile pe care le deține pentru a uita trecutul.

     Știind că nu poate afla ce s-a întâmplat de la mama ei, aceasta încearcă în anul numărul șaptesprezece să ajungă pe insulă. 
 O dată ajunsă pe insulă descoperă că totul este renovat, iar lucrurile de valoare ale bunicii sale nu mai există. 
Imagini pentru mincinosii carte
 Încearcă să vorbească cu Mincinoșii despre accident, îi întreabă de ce grădina și casa cea mare de la Clairmont au fost renovate dar aceștia nu spun nimic deoarece trebiue să-și amintească singură. Își dă seamă că Mincinoșii îi ascund foarte multe lucruri și încearcă să-și amintească ce s-a întâmplat în acea vară. 
 Pe parcurs începe să-și amintească, și descoperă de ce a fost renovat Clairmontul, în urma unui incendiu care a fost pus de către cei patru pentru a scăpa de certurile din familie, casa a ars din temelii iar bunurile au ars cu totul. 
 Fragment:"Uitați-vă. Un foc... Noi am pus focul ăsta și arde din temelii Clairmontul. Ardem din temelii palatul, palatul regelui care avea trei fice frumoase. Noi am pus focul. Eu, Johnny, Gat si Mirren. Îmi amintesc acum, într-un șuvoi de imagini care ma izbesc cu atâta violență, încât cad... Bancuri de alge trec pe lângă mine în timp ce cad la fund. Apoi ies din nou la suprafață, respirând, și văd Clairmantul arznâd." pag 146.
 Dar Cady nu-și amintește totul își amintește doar o parte. 
 La final aceasta își amintește un lucru terifiant.

Pentru a afla finalul vă recomand să citiți cartea, care apropo este cartea mea favorita şi îmi va rămâne în minte mult timp. Este singura carte care m-a făcut să plâng, îți va ajunge la inimă.

4 comentarii:

Unknown spunea...

Foarte frumoasa recenzia ! Si eu am citit cartea ! Este absolut superba ! :)) succes cu blogul !

Unknown spunea...

Mulțumesc mult! Succes și ție. :)

Macarie Daria spunea...

Felicitări, o recenzie superbă, mai ales la început de drum! :)
Cartea aceasta mi se pare foarte interesantă, am citit multe despre ea şi mă face foarte curioasă!

Îți doresc multă baftă cu blogul, lecturi frumoase şi mă bucur că ți-am descoperit blogul, te voi citi cu drag! ❤

Unknown spunea...

Mulțumesc mult! Este foarte frumoasă. Lecturi frumoase și ție. :)

Trimiteți un comentariu